Våren har kommit till Paris!

I ca 2 veckor har solen lyst över Paris, men det har varit riktigt kallt. För några dagar sedan kom även värmen och senaste dagarna har vi haft upp till 21 grader varmt! Fåglarna kvittrar och jag får nästan lite känsla av svensk sommar.
I helgen regnar det och är ca 12 grader, men jag håller tummarna för att temperaturerna runt 20 grader kommer tillbaka snart igen =)

2 veckor sedan jag skrev sist, här kommer en snabb uppdatering:

8 mars
firade jag och älsklingen 1½ år, på distans, men ändå

11 -14 mars
Åkte jag hem till Halmstad och hade en fantastiskt härlig helg med gustav, och en eftermiddag+kväll i Götet med JVM och alla gamla Convivium-tjejer på läktaren. För Convivium gick det tyvärr inte som planerat och de hamnade på "den gamla vanliga 7'e platsen", vi hade hoppats på topp 5. Men de var fantastiskt duktiga och det var så härligt att stå och skrika på läktaren igen =) Efter tävlingen blev det mat på Hard Rock med fina vännerna, och jag insåg hur  mycket jag saknar att ha dem nära.
För övrigt var vårat hus med på På Spåret-finalen, stort! ;)

15 mars
Var jag tillbaka i Paris och deltog på Volvo Trucks France årliga presskonferens, vilket var jätteintressant.

18 mars
Hade vi personalmöte i 3½ timma utan paus, mycket opedagogiskt tycker jag som har föreläsningsrytmen med 10 min paus per timma i kroppen.

19 mars
Gick ut och sprang för första gången på 7 månader! Känns rejält i kroppen nu, men skönt att komma igång med lite träning igen.

20 mars
Träffade jag först Natalie i stan och gick på billiga-skor jakt, vilket slutade lykligt, med ett par nya jättefina vårskor för 8 € i min ägo. Sen mötte jag upp Jennifer och hennes vänner från Halmstad som är här i paris över helgen. Det gicks i fler affärer, fikades och åts middag.

Idag 21 mars
Tog jag mig en rejäl sovmorgon, det behövs, paris-tempot är högt. Nu väntar städ, tvätt och lite jobb-research.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0