Strejk strejk strejk

Yes då har franska tågförarna för andra gången sen jag kom hit tagit sig för sin favoritsyssla: strejka. Tog mig dock relativt smidigt till jobbet idag, hem var det värre. Satt fast en halvtimma på en fullproppat tåg 500 min stationen utan att komma någonstans då det var kaos på tåget på perrongen, jag blir så trött.
Men ett strejk-inlägg är dock en obligatorisk del av en fransk reseblogg så här kom det :P

Såhär såg det ut på Gare de l'Est idag

Annars har dagen varit bra, full fart och jag får verkligen träna på min förmåga att hålla "många bollar i luften". Svårt och tar på krafterna, men när allt går ihop är det roligt :)

Arbetskadad som man är tycker jag ni ska gå in på www.volvofmx.com och kolla in förhandspremiären av vår nya lastbil =) Sätt på ljudet, men inte för högt..

Nu ljuter jag av konståkningsvm på svtplay, var så besviken att jag inte kunde se något av OS då sändningarna var begränsade till Sverige, men nu så =)

Våren har kommit till Paris!

I ca 2 veckor har solen lyst över Paris, men det har varit riktigt kallt. För några dagar sedan kom även värmen och senaste dagarna har vi haft upp till 21 grader varmt! Fåglarna kvittrar och jag får nästan lite känsla av svensk sommar.
I helgen regnar det och är ca 12 grader, men jag håller tummarna för att temperaturerna runt 20 grader kommer tillbaka snart igen =)

2 veckor sedan jag skrev sist, här kommer en snabb uppdatering:

8 mars
firade jag och älsklingen 1½ år, på distans, men ändå

11 -14 mars
Åkte jag hem till Halmstad och hade en fantastiskt härlig helg med gustav, och en eftermiddag+kväll i Götet med JVM och alla gamla Convivium-tjejer på läktaren. För Convivium gick det tyvärr inte som planerat och de hamnade på "den gamla vanliga 7'e platsen", vi hade hoppats på topp 5. Men de var fantastiskt duktiga och det var så härligt att stå och skrika på läktaren igen =) Efter tävlingen blev det mat på Hard Rock med fina vännerna, och jag insåg hur  mycket jag saknar att ha dem nära.
För övrigt var vårat hus med på På Spåret-finalen, stort! ;)

15 mars
Var jag tillbaka i Paris och deltog på Volvo Trucks France årliga presskonferens, vilket var jätteintressant.

18 mars
Hade vi personalmöte i 3½ timma utan paus, mycket opedagogiskt tycker jag som har föreläsningsrytmen med 10 min paus per timma i kroppen.

19 mars
Gick ut och sprang för första gången på 7 månader! Känns rejält i kroppen nu, men skönt att komma igång med lite träning igen.

20 mars
Träffade jag först Natalie i stan och gick på billiga-skor jakt, vilket slutade lykligt, med ett par nya jättefina vårskor för 8 € i min ägo. Sen mötte jag upp Jennifer och hennes vänner från Halmstad som är här i paris över helgen. Det gicks i fler affärer, fikades och åts middag.

Idag 21 mars
Tog jag mig en rejäl sovmorgon, det behövs, paris-tempot är högt. Nu väntar städ, tvätt och lite jobb-research.

Chamonix och Lyon

Sitter pa taget pa vag hem fran annu en intensiv men mycket rolig vecka.

Mandag kvall till fredag kvall var jag i Lyon med jobbet pa massa. Dagarna var langa, ibland var vi pa massan 12 timmar om dagen, men det har varit valdigt socialt och roligt och jag har lart kanna mina vanliga jobbarkompisar mycket battre och mott mycket nytt folk inom foretaget. Pa kvallarna efter jobbet gick vi ut och at trevliga middagar tillsammans. Basta kvallen var nar vi gick till en traditionell Lyon restaurang, en "bouchon lyonaise" dar det ats bada sniglar och traditionella Lyon-charkuterier.

Men veckans hojdpunkt blev anda min helg med min fina fina syster i Chamonix. Vilken mysig liten alp-by med sma timmerstugor och omringad av snotackta toppar. Har spenderar syrran tre manader och njuter av skidakning och harliga vanner.

Sota Louise i backen

Jag som bara akt skidor kanske sammanlagt 4 dagar i mitt liv var onekligen lite orolig nar jag satte pa mig skidorna och insag att t.om barnbacken vi startade i sag brant ut. Men till min och Louise forvaning gick det hur bra som helst och resten av dagen spenderade vi i langa harliga blaa och roda backar pa hogre hojder. Och forutom nagra sma paranteser nar jag trillade pa otroligt konstiga satt och inte kunde gora annat an att skratta hysteriskt sa gick allt utan problem. Det var verkligen fantastiskt roligt och jag forstar nu hur folk alskar att aka pa skidsemester till alperna eller sasonga!! Under stora delar av dagen var det ganska dalig sikt men i slutet av dagen sprack det upp och solen stralade pa de nastan tomma backarna, jag var helt lyrisk.

Pa kvallen gick vi och myste pa en indisk restaurang och hade det sa bra som bara jag och Louise kan. Sen gick vi vidare till hennes vanner, och senare till en bar dar Louise och hennes van agerade dj's med stor succé! Idag har jag ont precis overallt i kroppen och det var med tarar jag sa hej da till Louise pa tagstationen.

Men nasta resa ar inte langt borta! Om 4 dagar aker jag hem till Sverige over helgen. Till Gustav, Mamma och Pappa, goteborgsvannerna och juniorVM i konstakning!