Blogg-paus slut!

Har fortfarande allt för mycket att göra i skolan för att skriva, så resterande tid här nere kommer jag inte skriva så mycket, lite då och då kanske =)
Tänkte mest länka till en artikel på DN http://www.dn.se/fordjupning/europa2009/trafikkaos-vardag-bryssel-toppmote-1.997693 som handlar om Bryssel och hur galet allt är här nere när det är mötes-dags, som idag när det är toppmöte om nya EU-"presidenten"! Känns ganska fräckt ändå att jag att mitt i all denna EU-röra och hör helikoptrarna flyga runt EU-byggnaderna från mitt fönster!

Just nu har jag finne-Tiina här på besök, förra veckan var det Mattsson och nästa Gustav. Så här får all tid planeras  noga så jag hinner plugga också!

Till min glädje har nu alla mina tre närmaste goa flickor från Växjö också fått praktikplatser, riktigt bra sådana också, känns riktigt kul och vi är nog alla väldigt nöjda med att vara ett steg närmare yrkeslivet!

Nu ska jag umgås lite med Tiina innan hon åker hem imorgon!
Bilder kommer en annan dag.
Kramar från


En blogg-paus...

...kommer jag ta nu, på 1-2 veckor kanske...
Har väldigt mycket att göra, och genom att pausa med bloggen undviker jag lite av den tiden jag spenderar framför datorn istället för att läsa.
Ses snart mina vänner!


Lissabonfördraget påskrivet...

... och vem var på plats utanför toppmötet för att styra upp förhandlingarna mellan Reinfeldt och Klaus om inte:


Jag!
Sen kan man ju iförsig ifrågasätta hur stor roll min närvaro spelade här... :P
Eftersom jag faktiskt inte var inne på mötet utan utanför...som en EU-groopie..
men jag såg faktiskt Angela Merkel... det tyckte iallfall jag var lite märkvärdigt... =)

Den här bilden tillägnar jag Emma, vars ambition är att styra arbetet i denna byggnad någon gång i framtiden, komissionen. Jag hejar på dig Emma!


Och den här bilden är den enda jag har från helgen hemma (förutom en på vår nya gps :P)
Gustav visar sin bästa blasé min:


Varit en lång och ansträngade dag, därför blev det bara bilder,
god natt,


Sitter på Kastrup...

...och väntar på mitt flyg tillbaka till Bryssel. Boardar om lite mindre än en timme så jag fördriver nu tiden med ett styck internet-tid-köp för 40 kr.



Idag följde jag med Gustav till Växjö där han skulle på kurs. Under tiden han var på kursen passade jag på att överraska lite vänner kvar på Campus med ett besök. Det kändes som det var igår jag var där och det var riktigt mysigt. Men när jag satte mig på tåget mot flygplatsen på eftermiddagen kändes det ändå kul med den variation och miljöombyte jag får i Bryssel jämfört med Växjö. Dock hade jag gärna tagit med mig bibblan och den sköna stämningen från Växjöcampus ner till Brysselcampus!

Niclas lyckades också stressa upp mig rejält över c-uppsatsen som är i allra högsta grad verklighet för dem just nu men inte kommer plåga mig förän om ett år. Måste slå ifrån mig den tanken för jag kan ju inte gå och älta uppsatsoro i mitt huvud i ett år :S Mina statsvetarvänner i Växjö är alla väldigt duktiga och skärpta så jag är övertygad om att det kommer bli riktigt bra uppsatser. Kämpa på där borta!

Är väldigt väldigt nöjd med min vistelse hemma även om jag alltid såklart vill ha mer tid med alla nära. Men med 6 besökta städer på 5 dagar känner jag att jag har hunnit med väldigt mycket! Gustav den stackarn har fått vänja sig vid en storgråtande Josefine en gång i månaden när vi säger hejdå, men sån är jag och det får det vara värt :P

Nu väntar några intensiva dagars pluggande och sen på fredag kommer Mattsson på besök! Det ser jag fram emot!!
Godnatt alla fina vänner som sjänker mig en tanke genom att gå in här och läsa. Ni är så viktiga för mig!

Kramar


hemma i soffan...

...och tänker på vad skönt det kan vara med en soffa, och en tv. Sånna vardagsaker som man inte inser att man saknat förrän man varit utan dem.

Helgen har spenderats i Uppsala, Norrtälje, Stockholm, Göteborg och nu Halmstad! Puh! Har spenderat mycket tid i bilen men även träffat massa vänner och familj. För lite tid, men bättre än ingenting. Nu sitter jag i Halmstad och njuter av vår fantastiska lägenhet. Imorgon flyger jag tillbaka till Bryssel, och ska jag vara ärlig känns det sådär. Vet hur mycket plugg som väntar mig, och det längtar man sällan efter. Att man inte kan ta en paus och umgås med sina viktigaste en stund i mellan gör det inte riktigt bättre. Men det känns nog bättre snart.

Anledningen att jag inte skrivit på en hel vecka är mitt internet i Bryssel tydligen fungerar så att vi har en viss antag Gigabytes varje månad att använda, och denna månaden tog de slut några dagar innan månaden var slut. Men när jag kommer tillbaka imorgon hoppas jag att det är bra igen!

Nu ska jag läsa en stund.
Kramar


RSS 2.0