dumma vulkan

Efter att vi nu är inne på dag 11 i parisarnas senaste strejk är jag mer än lite trött på transportproblem, och då blev det vulkanutbrott på Island. Egentligen tycker jag att det är ganska fashinerande, men det glömmer man snart av och blir orolig istället när man inser hur många planer som håller på att gå i stöpet.

Mest akuta problemet nu är på jobbet. Vi har hela våren förberett ett event i Munchen, dit 80 franska volvogubbar ska flyga för att närvara vid en ny lastbilslansering. Och nu vet vi inte om planet kan lyfta, typiskt. Sen på torsdag kommer min älskade mor, tills dess hoppas jag verkligen att askan är borta!! Och stackars Boomerang som sitter fast i USA och inte får åka hem. Vilken röra.

Men i Paris skiner solen precis som förra helgen. Kom nyss hem från en härlig promenad till fantastiskt fina kyrkogården Père Lachaise. Traskade runt och njöt av väder och lugn, och läste en stund på en parkbänk samtidigt som jag försökte få lite färg.

Helgen blir lugn annars, förhoppningen var att åka till fina Jennifer i Rennes egentligen, men på något sett så blev min plånbok och den franska strejken kompanjoner och hindrade tillsammans detta.




Ikväll kommer italienskans pojkväns bror på middag, då bjuds det på italienskans mammas lasagne importerad från Bologna, det lär bli gott :D

Bisous


solen är här!

Och med den hittade jag ny energi och ska försöka ta tag i senaste tidens bloggtorka!

Påsken var jättehärlig hemma i Halmstad och Göteborg. Det blev påsklunch med morföräldrarna, middag med farmor, mys med mamma, katten och Gustav. Det blev även en efterlängtad fika med min Jenny, som jag ser allt för sällan och saknar i mitt liv. Jag hoppas att jag med henne, precis som med många andra där hemma, kan träffas lite mer från och med den 30 maj då min resa hem går! Då är det västkusten som gäller för hela slanten och inga fler utlandsprojekt. 

En fin stund för mig och mamma var när Gustav lyckades att sätta tillbaka huvudet på familjen Sjöbergs favorit-påsk-prydnad med skolios, som under senaste åren fått nöja sig med att ha huvudet liggandes brevid sin flörtkulekropp, vist är han tjusig =) :

När påsken var slut tog jag allt mitt påsk-godis i en påse och satte mig på planet tillbaka till Paris.

Tillbaka på jobbet är det full rulle. Denna veckan har jag hjälpt till med förberedelserna inför det franska eventet på den stora lanseringen i Tyskland om 2 veckor, rapporterat franska resultaten från en intern webundersökning, jobbat med med nya websidor för en ny service kampanj och senaste projektet är en video och powerpoint-presentation jag ska sätta ihop om Frankrikes delstopp i Volvo Ocean Race som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa ännu. Nu är det bara sju veckor kvar, det går alldeles för fort, jag vill vara kvar och lära mig mer, samtidigt som jag såklart vill hem. Om jag bara kunde kombinera hemma och paris på något sätt, dessa två världar som jag älskar så.

Idag slog våren till på riktigt. Jag passade på att inviga en ny klänning och åkte in till stan med Natalie. Vi spenderade 5 härliga timmar med att strosa runt i solen på de små fina gatorna i Marais-kvarteren och unnade oss en italiens glass på Place de Vosges. Det är den här tiden jag har längtat efter så länge. Det är nu det riktiga njutandet av Paris börjar. Februari och mars har det inte riktigt locka mig att gå ut och gå i stan. Men nu!! Å vad jag hoppas att det här håller i sig!!



RSS 2.0