I Paris!

Nu är jag här, i denna härliga stad!

Torsdag till Söndag summeras såhär:

- Torsdagen:
Hemresan gick inte så smidigt som vanligt, på säkerhetskontrollen var personalen säker på att jag hade en kniv i väskan, på Kastrup visade det sig att en av mina incheckade väskor inte lämnat Bryssel (den kom till Halmstad dagen efter), och sen ställdes mitt tåg från flygplatsen in. Men dagen slutade med att jag fick träffa kärleken och var lycklig. 
- Fredagen: Supermysig frukost med pappa och syster på SOHO i Göteborg, lika mysig och produktiv shoppingdag på stan (4 blusar på rea och en stor resväska inhandlades) och sen ännu mer mys hemma på Stabbegatan med mor, syster och pizza.
- Lördagen: Quality-time med Gustav och katten hemma i Halmstad. Vinterpromenad, konståkningsEM på tv och god gustav-lagad mat.
- Söndag: Med snyft och tårar säger jag ännu en gång hej då till G. Parisresan går smidigt. Varmt välkomnande i nya lägenheten av nya rumskompisar, en gammal vän, pasta lagad av en italienare och vin på detta. Installerar mig i rummet i en lägenhet som är SÅ mycket bättre än Bryssel-lägenheten. Visst finns det saker som kunde vara fräshare, men på det stora hela är det en varm och ombonad lägenhet där jag redan trivs! =)
Några bilder från en kvällspromenad i fina Halmstad:



Så kom måndagen och praktiken, och hjälp va nervös jag var i morse. Först över att hitta dit, sen över vad som skulle hända där. Att ta sig dit gick smidigare än väntat, det blir totalt 2 metros, 1 tåg och en personalbuss, men det tog en timma och var lätt att hitta. När jag kom fram visade det sig att alla trodde jag skulle komma imorgon (vilket jag inte skulle, de hade fått fel info bara). Men det gick bra ändå =)

Har instalerat mig vid mitt skrivbord, fått passerkort, matsalskort, fast telefon och imorgon kommer datorn.
Arbetsuppgifterna kommer bli många och av varierande karaktär, men det får jag berätta om allt eftersom. Kan börja med att berätta att från och med imorgon ska jag ta emot samtal och mail och styra upp ankommande personal till ett event i Lyon. Vilket jag även ska delta i, så i mars åker jag på tjänsteresa 3 dagar till Lyon =) Telefonsamtalen oroar mig... men jag hoppas jag kommer klara det. Vill helst svara i telefonen att jag är praktikant från Sverige, så de inte skrattar mig rakt i ansiktet när jag inte förstår vad de säger :P

Söta tofflor som italienskan tyckte jag skulle ha på mina små fötter (texten: De Små - har det bra i värmen):


Nu är jag HELT SLUT och ska snart sova!
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Helen

Heeeeej Bo!

Vad söt du e....saknar dig! Det var kul att se dig, Petra o Mattson på träningen för några veckor sen, hoppas det blir snart igen!

Ta hand om dig och kika in på min blogg!!!!



KRAM

2010-01-25 @ 22:38:38
URL: http://supercoach.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åh! Vad spännande det låter! Det kommer gå superbra på praktiken och med telefonsamtalen, ne t'inquiète pas! :) Härligt att det var fint i Sverige. Fortfarande snö där ser jag. Snö i Paris? puss!

2010-01-26 @ 08:16:48
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/
Postat av: Emma

Jobb i Paris, mysig lägenhet i Paris, allt låter underbart! Jag vill ha foton på lägenheten. Gimme more babe, jag suger i mig all Parisstämning som kan avvaras!

2010-01-26 @ 11:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0