Veckans händelser

Hemma från Rouen, trött med glad. Ska försöka sammanfatta veckan lite snabbt.

Måndag och Tisdag: Praktik-vecka 2, fortsatte med kontorsarbete o dyl. Fick ringa ett 10tal samtal till försäljare och Truck Center chefer runt om i Frankrike och bekräfta dera ankomstider och tåg/flyg till eventet senare i veckan. Som jag sagt innan, ringa på franska är inte något jag är jättebekväm med ännu, men å vad nöjd man är när man lägger på efter ett lyckat samtal =)

Onsdagen: var stressig då massor skulle förberedas inför eventet. Förmiddagen på kontoret och eftermiddagen och kvällen på Satory, testbanan ute i Versailles.

Torsdagen: Check and Drive var i full gång. Vissa saker gick jättesmidigt och även oväntade problem uppstod, och löstes. Jag körde bil för första gången i Frankrike, inte långt, men ändå =)

Fredagen: Eventet flyter på smidigt. Jag får lite tid över, och passar på att köra lastbil för första gången i mitt liv!! Jag fattade ingenting om hur bromsen som sitter på en spak vid ratten fungerade, och jag glömde stup i kvarten att jag hade ett släp bakom mig som skulle med i svängen, men gud va roligt det var!!
Efter eventet åkte vi direkt till Musée Grevin (frankrikes motsvarighet till Madame Taussauds -stavning?) . Där bjöd företags-kommitéen hela pariskontoret på besök i museumet, 4-rätters middag och otroligt rolig underhållning. Bäst var en trollkar, som var helt otrolig på kort-trix. Mycket rolig kväll!

 
Bild 1: Obama, Sjöberg, Sarkozy                             

Bild 2: Jag och Phillippe Candelero!

Lördag: Träffade Natalie (från tyskland, som jag lärde känna på Disney) och vi åkte till Rouen. Där blev det konståkning så det stod härliga till :D Fick träffa mina fina vänner och gamla lag och njuta av massa vacker teamåkning. Gissa om jag var lycklig! Tävlingen slutade vid tolv, så sen sov jag och Natalie på hotell.




Söndag: Åkte hem från Rouen, nu är klockan mycket och jag måste sova!

God natt allihopa!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Trucker-Josie! Skönt att ha ett back-up-yrke att falla tillbaka på om allt annat skulle skita sig... Men det tror jag INTE det gör för dig!! Jag blir så stolt varenda gång jag är inne och läser här! Du är så GRYM!

2010-02-07 @ 23:12:36
URL: http://wappadou.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Jag älskar bilden på dig, Obama och Sarkozy! Förvånar mig inte om du hamnar där på riktigt en dag duktiga du! :) PUSS

2010-02-08 @ 17:38:31
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/
Postat av: Jenny

Man kan skicka till:



c/o Jacob Eriksson

Vackra vägen 14

172 40 Sundbyberg



Jag bor i Sumpan!!

2010-02-10 @ 20:01:07
URL: http://wappadou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0