Första helgen då jag inte är uppbokad...

...sen jag kom hit till Paris, och självklart får jag då världens huvudvärk. Spänningshuvudvärk säger mamma, hon har nog rätt.

Igår tog jag mig iallafall till stan för att inhandla en kavaj, fint ska de vaSolutrans nästa vecka. Den perfekta kavajen för det perfekta priset hittades iallfall på H&M, typiskt då man har hela paris-modets utbud. En vår-kjol som skrek Josefine och ett litet vitt linne från La Fayette slank också ner i påsen.

Sen blev det promenad och Starbuckskaffe med Natalie. Kvällen ägnade jag åt melodifestivalen, var första ggn i vinter jag kollade på den, och oj oj va Peter Jöback är fantastisk! Heja honom säger jag.



Idag är det fixardag. Tvättar, packar till Lyon, städar, letar sommarjobb och sommarkurser (reservplan ifall jag inte hittar sommarjobb).

Och så saknar jag herr H, han ska vara fransk och laga löksoppa och vitlöksbröd idag, utan sin frankofil :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0