dumma vulkan

Efter att vi nu är inne på dag 11 i parisarnas senaste strejk är jag mer än lite trött på transportproblem, och då blev det vulkanutbrott på Island. Egentligen tycker jag att det är ganska fashinerande, men det glömmer man snart av och blir orolig istället när man inser hur många planer som håller på att gå i stöpet.

Mest akuta problemet nu är på jobbet. Vi har hela våren förberett ett event i Munchen, dit 80 franska volvogubbar ska flyga för att närvara vid en ny lastbilslansering. Och nu vet vi inte om planet kan lyfta, typiskt. Sen på torsdag kommer min älskade mor, tills dess hoppas jag verkligen att askan är borta!! Och stackars Boomerang som sitter fast i USA och inte får åka hem. Vilken röra.

Men i Paris skiner solen precis som förra helgen. Kom nyss hem från en härlig promenad till fantastiskt fina kyrkogården Père Lachaise. Traskade runt och njöt av väder och lugn, och läste en stund på en parkbänk samtidigt som jag försökte få lite färg.

Helgen blir lugn annars, förhoppningen var att åka till fina Jennifer i Rennes egentligen, men på något sett så blev min plånbok och den franska strejken kompanjoner och hindrade tillsammans detta.




Ikväll kommer italienskans pojkväns bror på middag, då bjuds det på italienskans mammas lasagne importerad från Bologna, det lär bli gott :D

Bisous


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, åh, åh, jag vill åka till Paris o uppleva den franska våren! Men du, vet inte om du varit där, men det finns ju en underbart fransk restaurant som ligger vid metrostationen Dupleix som heter "Le dernier métro". God mat o äter du upp så bjuder de på gratis efterrätt. Kan liksom inte bli bättre! :) Enjoy kära du, allt.

2010-04-18 @ 14:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0