Spontanresa till Lille!

4 dagar sedan sist.
Torsdag var det föreläsningar; franska, sociologi och European security. Efter det bar det av till stan med tjejerna och två flaskor rosé för lite mingel med schweizarna. Mycket trevligt. Som vanlig fick det dock bli tidig hemfärd då jag hade föreläsning på fredag kl 8. Då blev det nutidshistoria, känns som en bra kurs för mig då jag tycker att min allmänbildningsnivå i historia inte är vad den borde vara. Kvällen spenderades sedan på Campus, på ett jättestor musikevent med 5 scener och sanslöst mycket folk. Höjdpunkten på kvällen var ett uppträdande från vad jag tror var världsmästaren i BeatBox, riktigt imponerande!

I lördags kände jag sen att jag behövde lite miljöombyte, och åkte lite spontant till Malin som pluggar i Lille. Henne har jag inte träffat sen i juni, så det var väldigt kul att ses igen! Där var även Rebecca, och hennes kärlek, fransmannen Alexandre. Det var ett riktigt härligt återseende! Lördagkvällen var vi sen ute allihopa och hade kul. Detta följdes av en mysig söndag då jag och Malin strosade runt på stan och picknickade i strålande solsken i en mysig park. Väldigt väldigt bra helg!

Här kommer lite bilder!


Picknick i solen


Jättemysiga Lille


Söta Malin äter Moules Frites, gott gott gott!


Mina flickor, fattas en Johanna här, annars hade det varit total reunion à la Växjö


Jag och Beccs


Alexandre och Malin


Nu blir det förberedelser inför föreläsningarna imorgon
God natt,


Kommentarer
Postat av: Johanna

Va mysigt ni verkar ha haft det! Hade jag vetat att det var en Växjö-reunion i Lille lite tidigare hade jag med varit där! :)

2009-09-27 @ 22:59:40
Postat av: Malin

Hej B!

Vilken SUPERfin blogg du har och va duktig du ar pa att uppdatera den!! Den ser ju riktigt proffsig ut och det ser ut som du hade en toppen resa till ditt favorit land la France!

Njut av Bryssel,

Kram Malin

2009-09-28 @ 14:26:00
URL: http://londonadventures.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0