Skolstart!

Idag har jag varit på introduktionsmöte på universitetet. Man kunde välja att gå på ett möte på franska eller ett på engelska, jag gick på det franska och hade till min glädje inga problem att hänga med =) Träfade även Lisa, en tjej jag haft lite kontakt med innan på facebook. Vi gick i parallelklasser på LM Engströms, men hon natur och jag samhäll, så det blev ändå en ny bekantskap, fast med liknande bakrund.

Har fått en massa goodie-bags från fakulteten och studentföreningen, med allt ifrån kurskataloger till pulversoppa! Och ett jättefint ULB- (Université libre du Bruxelles) paraply. Morgondagen kommer gå åt att läsa all ny info och börja plöja kurskatalogen efter de mest intressanta och för mig relevanta kurserna.

Nu ska jag tillbaka in till stan, första drinkkvällen med studentföreningen väntar. Blir ett kort festande för mig då jag måste med sista tåget hem vid 00, och bara kan stanna på baren i drygt en timma, men det får det vara värt, här ska minglas!

Det blev inga kort till dagens inlägg, hinner inte just nu, men imorgon blir det nog lite mer foton!

bonne soirée!

oo, förresten, här är 27 grader varm och strålande sol idag :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0