Rue du Château

...bor jag nu på!

Nu känns det bättre än i förrgår.
Mobilen är fortfarande lika stulen som förut, inget större hopp att återse den.
Men skolan känns bättre då jag imorgon ska gå på två föreläsningar, vilket ska bli spännade.
Och lägenhetssituationen från när jag kom hit i förrgår känns MYCKET bättre. Jag har flyttat upp på fjärde våningen till mitt rum, som egentligen är 2 rum och ett sovloft! Som en liten lägenhet nästan! Och alla hyresgästerna har anlänt, vi blir 10 st, jag, en italienska, en tyska, en amerikanska, två spanjorskor, och fyra belgare/flamländska. Dvs. alla tjejer och alla jättetrevliga! Och jag är den enda svenskan, vilket är en stor fördel eftersom jag annars umgås en hel del med just svenskorna.

Idag har varit en produktiv dag eller ett försök till produktiv dag åtminstonne. Jag påbörjade min inskrivning i kommunen (procedur i flera steg, av vilket det andra steget är ett hembesök av polisen! galet!), fösök att öppna bankkonto (men det behövdes intyg jag inte visste jag behövde), inskrivning i belgiska sjukvårdssystemet, köpt årskort till buss och spårvagn (billigare än terminskort eftersom jag fick en fin fin studentrabatt) och en tripp till IKEA med inköp av lite smått och gott som behövdes till lägenheten (och den obligatoriska köttbulletalriken med svensk flagga i en av potatisarna). Var jättesmidigt att ta sig dit ut så det blir nog fler turer när jag blir sugen på svensk mat eller behöver nått mer till lägenheten.

Kort på lägenheten kommer så småningom, ska bara få lite ordning här, just nu är det vad alla ni franskinvigda känner igen som en bordell (röra) här.

Jennifer och Emma: tack för stödet, vous êtez les meilleures!

Godnatt Sverige!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Skönt att höra att det känns bättre nu! Hur var föreläsningarna?! puss

2009-09-19 @ 17:53:28
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0