praktikansökningar..

..har jag suttit mycket med i dagarna tre. De flesta praktikplatser jag kommer söka till har sista ansökningsdag i mitten eller slutet av oktober, vilket är snart. Jag har dock velat vänta lite och inte skicka in dem för tidigt eftersom jag i min ansökan vill kunna berätta vad jag läser här i Bryssel, något som var väldigt svårdefinierat första veckorna. Nu går det däremot bättre och ansökningarna är på väg att skickas ut, den första redan imorgon antagligen. Det har kanske även dykt upp en till intressant möjlighet, men mer om det om det blir en fortsättning..
Idag har jag lagat middag som en riktig fransyska! Det blev chèvre chaud, något som jag många gånger ätit på restaurang i Paris, men aldrig lagat själv. Det blev iallfall hur gott som helst och det var definitivt inte sista gången jag lagade det! Inspirerades av detta recept men gjorde salladen lite matigare och la även i purjolök, zuccini, och bacon. Gillar du getost? Prova då detta!



Nu ska jag läsa lite och sen sova tidigt!
Bonne nuit!
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men herregud! Det här kan vara det godaste jag sett i hela mitt liv!!!!

2009-09-30 @ 21:59:40
URL: http://wappadou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0