PARIS!



Igår följde jag med familjen C på en dagstur till Paris! Känn på det, en dagstur, till Paris!! Underbart att vara så nära min favoritstad. Så det var inte sista gången! Men det är klart, det var ju himla smidigt med bil, nästa gång blir det väl buss eller tåg. Dagen spenderades iallfall med att bl.a strosa runt i Marais kvarteren, mysa på caféer och shoppa/titta i fina butiker. Shoppingen för min del blev en jättefin skarf från min nya favoritbutik, COS. Butikskedjan är startad av samma folk som startade H&M men med en lite exklusivare känsla. Butikerna finns bara i större städer i England, Frankrike, Tyskland, Belgien, Danmark och Holland.

I fredags gjorde jag placeringstest inför franskakursen i skolan, vilket jag tror gick bra. Nästa vecka ska vi göra ett test till och sen blir vi placerade i olika grupper. Efter testet var det välkomstskål med fakulteten i en representationssal i det finaste huset på campus (se tidigare inlägg). Ansvariga lärare och administrationspersonal var där och hälsade oss välkomna och bjöd på tilltugg och champagne. Sen var det middag med studentföreningen i en av skolmatsalarna. Det blev traditionella gigantiska belgiska köttbullar med pommes frites och tomatsås, helt ok mat och väldigt trevlig middag.

Idag söndag har jag en liten fixardag då jag har en hel lista med småsaker jag måste ta tag i. Hoppas ni har en trevlig söndag hemma.

Saknar er!



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh, vad mysigt med Paris! Och vilken fin scarf! Jag ska definitivt besöka COS nästa gång jag är där. (Var ligger det nånstans förresten?) Jag tror att du fixade placeringstestet alldeles galant! gros bisous

2009-09-13 @ 22:11:52
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/
Postat av: Emma

Aaah, Josefine, nästa torsdag ska jag o Jennifer till Sthlm o the Studio! Jag har redan börjat planera kläder o allt o hoppas mina bilder blir lika fina som dina. AAAAAHHHH, ska bli så kul. Tycker du verkar ha det bra oxå, hoppas att det känns lika bra som det verkar. Tänk vad bar vi kommer att vara som EUpresident och vicepresident. Jag borde btw komma ner o hälsa på så att vi kan networka tillsammans. Puss på dig allra käraste Josefine!

2009-09-13 @ 23:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0