Första dagen

Ja man kan ju inte precis hävda att jag har slängts in i ett galet studentliv ännu..men det kommer kanske så småningom. Idag har jag gjort mig lite mer bekant med omgivningarna runt huset där jag för tillfället bor. Tagit en promenad med husets supersöta hundar och Josefine, en av döttrarna i huset. Vi kollade upp tågstationen och hur man tog sig dit, eftersom jag imorgon tänkte ta tåget in till stan.

Vi var även och hämtade den andra dottern, Caroline, i skandinaviska skolan. Tänk er filmen Ondskan, internatet där, typ så var det. Fast inte lika extremt. Men tänk er ett slott, som är en skola/internat, och mycket Ralph Lauren skjortor. Lite speciellt!

Sen blev det en tur till stan och jag fick mina första skymtar av huvudstaden. Vi åkte som hastigast förbi gatan där jag kommer bo om två veckor, och fick även en skymt av universitetet, men mer blir det imorgon, känner att jag måste åka dit och titta, så jag inte glömmer av varför jag är här.


              Här är mitt tillfälliga boende hos en underbar och gästvänlig svensk familj.
             

Jenny: Jag kanske ringer imorgon, har ett bra telefonkort på g som förhoppningsvis gör att jag kan ringa dig väldigt billigt hela vägen till hufvudstaden! Och du, självklart blir det middag hos oss nästa gång ni och jag har vägarna förbi bästkusten =)

Mikael: Tack för din kommentar och stöttande ord, det är skönt att veta att jag inte är den enda som brottats med sånt här. Dina råd betyder alltid mycket för mig!

Tina: Msn bientôt? Ca fait trop longtemps!

Familjen: Jag funderar på att ta en trip till Halmstad runt min födelsedag, kommer ni på födelsedagsfika till Halmstad då? Jag bakar tårta! =)


À demain,

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas det går bra booo!!! Själv sitter jag i funderingar på att åka till Alperna att jobba =)

2009-09-03 @ 13:59:39
URL: http://annaliljegren.blogg.se/
Postat av: Uschi

Hey, you should start writing in english! Personne ne comprends!

Tu reste jusqu'a quand à Bruxelles?



Kuss

2009-09-03 @ 14:21:31
Postat av: Jennifer

Vilken fin blogg det blev! Och så kul att läsa! Förstår att det var jobbigt att åka från Sverige. Men du verkar ju ha det ganska bra i Belgien hittills! Och det kommer bli hur bra som helst. Själv har jag börjat läsa Molière nu, och sen väntar Racine. Haha. Jag kommer att vara i Frankrike mellan den 5-30 oktober som det ser ut nu. Jättesnart! Ska bli kul! Får se om jag har nån möjlighet att ta en sväng förbi Bryssel :) Tänker på dig. Saknar dig! à bientôt! puss!

2009-09-03 @ 21:14:21
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskade dotter!

Det är skönt att höra att allt är så bra, och roligt med alla kort! Självklart vill vi träffa dig när du kommer hem, din födelsedag är ju dock på en torsdag vilket innebär att vi behöver ta ledigt från jobbet. Det skulle därför vara bra med besked så snart som möjligt om/när du kommer.

Hälsningar med många kramar från din mamma!

2009-09-04 @ 10:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0