Erasmus-aktiviteter, kursval m.m.

Har blivit lite dåligt med skrivandet i dagarna, har varit mycket annat. Ska se om jag kan sammanfatta dagarna som gått lite.

I söndags följde jag med familjen C till en jättestor marknad vid Gare-midi och köpte frukt och annat roligt. Hoppas jag hittar någon liten marknad borta hos mig när jag har flyttat in till stan, det skulle kunna bli en mysig söndagstradition att strosa runt på.


Mängder med oliver!

Och härliga kryddor!

Sen har det varit fullt ös med utbytesstudentföreningen. I måndags skulle det minglas på en bar, i tisdags var det pub-maraton, igår skattjakt/sightseeng i stad och ikväll är det fest på ett stort discotek i stan, men då tog orken slut för lilla mig, och jag stannade hemma. Vi ska trots allt skriva franskatest i morgon inför franskakursen jag ska läsa.

Så här har det sett ut i dagarna:


Jag och Lisa tog en öl innan måndagens aktivitet började.

Med några nyvunna vänner på en pub med det största urvalet av smaksatt öl (körsbär, jordgubb, choklad you name it - väldigt belgiskt tydligen) jag någonsin sett. Tjejerna jag lärt känna är kanongoa och vi har mycket gemensamt och samma inställning till vår utbytestermin vilket är väldigt skönt!


Här är nästan alla utbytesstudenter under hösten 09. I likadana tröjor, jätteläckert :P

I tisdags firade jag och Gustav 1 år, viket resulterade i en liten dipp i humöret, kändes väldigt jobbigt att vara här just då. Nu känns det däremot bättre då jag nyss bokat flyg för 3½ dagar hemma i Halmstad. Om tre veckor bär det av =)

Dagen idag har annars spenderats med näsan i kurskatalogen, det är dags att välja vad för kurser jag ska gå, och det är inte det lättaste. Största problemet är att jag redan har läst i princip allting i växjö, som eleverna här läser i trean, vilket är de kurser jag förväntas läsa här. Så jag ska försöka komma in på några kurser på masternivå istället, vi får se om det lyckas.


Det var allt för idag, à bientôt mes amies!




Kommentarer
Postat av: Jennifer

Åh, vad spännande! Jag vill också.

Men ska fixa med min anmälan till Rennes II nu! Sista anmälningsdag är den 1 oktober för våren, så här går det snabbt. Hmm, funderar på om universiteten brukar ha sånt där roligt välkomnande på vårterminen också. Hoppas det! Jaja, ha det bäst gumman! Jättekul att läsa om hur du har det! puss och kram

2009-09-11 @ 08:22:39
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/
Postat av: Mamma

Bonjour ma fille!

Tu viens quand á Halmstad et á Göteborg?

Tu peux prendre un photo de la famille?

Bissous

Mamma

2009-09-11 @ 08:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0