söndagsplugg...

...har varit temat för idag. Har snart tagit mig igenom en halv syllabus, puh, det tar tid att läsa och förstå och samtidigt slå upp ord jag inte kan, men jag lär mig massor på det, så det får ta sin tid!

Idag har det varit en riktigt härlig och solig höstdag, och jag tog därför en promenad in till stan för att hämta ut min biljett till Paris (dit jag ska på snabvisit på tisdag). Det var faktiskt första gången jag promenerade in till stan och till min glädje tog det mig bara en kvar innan jag var vid palatset, och 25 till centralstationen. Hoppas på en fin vinter så blir det mer sådana promenader. Passade på att ta lite turistkort, blir inte av att jag fotograferar annars när jag är inne i stan. Här är det belgiska kungliga palatset:


Idag är kungen hemma, eller åtminstonne i landet. Det vet man när den belgiska flaggan är hissad på slottet.
Kan definitivt tänka mig att bo här =)

Skulle faktiskt kunna tänka mig att nöja mig med en av flyglarna =) :



Och så blev det ett kort på Manniken Pis, denna lilla lilla staty som i princip är det största turistmålet i Bryssel. Legenden säger att den lilla pojken som avbildats med statyn en gång släckt en stor eld som härjat i staden genom att kissa på den, och på så sätt rädda hela staden:



Gårdagkvällen blev förövrigt väldigt trevlig då jag mötte upp svenska och spanska vänner och tog en Cosmopolitan på chicka baren The Flat, en bar som är inredd som en vanlig men fin lägenhet där bord och stolar finns i lägenhetens alla rum, (sovrum, vardagsrum, badrum m.m) finaste rummet tyckte jag sovrummet var men där var det upptaget så vi fick nöja oss med vardarsrummet. Var mycket nöjd med kvällen då jag längtat efter att gå ut och ta ett glas och ha det lite mer civiliserat än det ofta blir på Erasmus-festerna som är kul någon gång ibland, men inte hela tiden.



Nu blir det några sidor till i kurslitteraturen och sedan sova,
godnatt alla, jag saknar er!


Kommentarer
Postat av: den lilla

JAG SAKNAR DIG!

2009-10-18 @ 23:11:03
Postat av: josefine

jag saknar dig också Lis!!!

2009-10-19 @ 20:06:11
Postat av: Jennifer

Vilken fin bild på dig!! Jag saknar dig också!!! puss

2009-10-19 @ 21:41:32
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/
Postat av: Mattsson

Hejsan!



Tror du att du kan ordna så att vi kan sova på slottet när jag kommer och hälsar på då =)??



Snygg blus du har på kortet!!! Hoppas att uppdraget i Paris gick bra =)



Kram!

2009-10-20 @ 20:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0