Qualitytime i Sverige med nära och kära

Nu har jag kommit tillbaka till Bryssel från en mysig hemresa till Halmstad och Götet. Det blev några timmar med familjen men framförallt lite qualitytime med Gustav som prioriterades. Det var underbart att komma hem och känna hur civiliserat och rent och fint allting var, man är bra bortskämd med boendet hemma jämfört med här! Några timmar spenderade jag med min fina fina louise som visade mig runt på sin fakultet och så promenerade vi runt på stan en sväng och jag fick min födelsedagspresent i förskott, en svart tröja med puffärm som jag själv valde ut. Sen blev det sushi med mor och far. Gustav och jag var mest hemma i vår underbara lägenhet och lagade mat och umgicks, vardagliga saker, de som jag saknar mest. Helgen gick som jag misstänkte väldigt väldigt fort och det kändes bra bittert när jag skulle åka. Och tårarna rann, som vanligt. Jag har alltid varit lite känslig, men den här resan (inte helgens resa utan hela utbytesstudierna) har gjort mig till en riktig mes, jag gråter och saknar och är allmänt töntig. Men jag skyller på att jag är kär! (då får man vara sådan =))

Nya vardagsrumslampan som min husliga karl har införskaffat:



Nu har jag kastat mig in i vardagen här nere igen, med förhoppning om att det faktiskt är det de kommer bli denna veckan, vardag. Det har varit så himla mycket krångel och fix sen skolan började, men denna veckan hoppas jag att jag ska komma igång ordentligt med kurserna och börja lära mig nya saker!

Praktikansökningarna går framåt tror jag, innan jag åkte till Sverige var jag och lämnade in en ansökan till en praktikplats här i Bryssel personligen, jag tror att det var uppskattat. Har även varit kontakt med Paris och en resa dit väntar ant. om några veckor för ett möte!

Nu ska jag ta tag i lite kvällsstudier!

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, min lilla JosieBo! Förlåt att jag inte fixat detdäringa skypegrejen än... Hoppas allt är finfint! Jag börjar sakna dig riktigt mycket nu... Att vara tillbaka i skolan igen drar fram det där behovet av en liten krullig isprinsessa i sin närhet. En som man alltid vet är på en chokladkakefika. Eller en Mcdonaldsglass. Eller en semla. Eller en rejäl godispåse. Jag ska ta tag i det där... KRAM!

2009-10-05 @ 21:16:08
URL: http://wappadou.blogspot.com
Postat av: Jenny

P.S. SHIT vad seriös du ser ut på bilden längst upp! Beslutsam och... stark! Mycket bra. D.S.

2009-10-05 @ 21:17:29
URL: http://wappadou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0