Härliga tisdagar

Tisdag är min nya favoritdag, då är jag nämligen ledig från föreläsningar och behöver inte ge mig ut i regnet. Istället blir det en récup-dag, en ta igen dag. Försöker läsa ikapp kurslitteratur (ligger efter, eftersom jag första veckorna inte visste vilka kurser jag skulle ta och nu när det är bestämt är vi redan tre veckor in i kurslitteraturen, vilket inte jag är. Men jag närmar mig sakta men säkert) och fixa saker på mina oändliga To-do listor. Har kunnat bocka av några saker idag och det känns alltid bra.

Dagen har mest ägnats åt syllabusen i sociologikursen. Vi har inte lika mycket böcker att plöja igenom här som jag hade i Växjö, i vissa kurser är det bara Powerpoint-slides och anteckningar som gäller. Och i vissa andra kurser har vi nått som heter syllabus, ett gigantiskt kompendium läraren själv satt ihop, där i princip allt viktigt inom kursen står. Den som jag läst idag har än så länge varit ganska bra men verkligen fullproppad med fakta.



Annars inte mycket nytt här nere. Fick gå hem på lunchen ifrån skolan igår eftersom jag lyckades hälla ut en kopp kaffe över hela mig, helt dyngsur var jag. Snopet.

Och idag fasnade jag framför ett skyltfönster med en stor tv som visade konståkning. Jag fick nästan tårar i ögonen så fint det var. Inte kunde jag slita mig heller för att hinna med min buss utan jag stod kvar tills inslaget var klart. Ibland saknar man det allt.

Snart ska vi ha HouseMeeting och planera inför fredagens HouseWarmingparty som vi tydligen ska ha :P Ska bli spännande att se om alla får plats i köket samtidigt.

Jenny: När är premiären av boken? Insett att jag kommer ha väldigt svårt att säga om och när jag kan träffas den helgen än så länge, mycket diffusa planer här serru. Men hur ser det t.ex ut mitt på dagen på fredagen eller på förmiddagen på söndagen?

Mikael: Tack för rådet om ankan, ska akta mig för fågel i fortsättningen. Synd bara att jag inte vet hur man lagar anka, för det är ju så gott! Och krya på er hela familjen!

Jennifer: vi kommer nog lämna Uppsala redan på söndag morgon/förmiddag, blir det lite svårt att hinna ses då kanske? Annars får det bli i dec/jan i Halmstad nästa gång =)


Ha en trevlig kväll allihopa!


Kommentarer
Postat av: Mattsson

Hejsan =)



Vilka fina grejer du hade shoppat =) Bra att du kollar upp stan innan jag kommer så du visar mig det bästa =)



Och GUD vad pigg du ser ut när du pluggar =P... Inte!



Godnatt! Kram

2009-10-13 @ 21:48:38
Postat av: Jenny

Hejpåre!

Jag har höstlov så jag är helt fri och ledig! Har ingen aning om hur det blir med premiären. Inte helt spikat om det verkligen blir då, verkar det som... Jag kan närsom, och rättar mig efter dig och ditt upptagna schema! Puss!

2009-10-13 @ 22:10:55
URL: http://wappadou.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

Aha, ok! Jag kommer på natten så är ju hemma iallafall. Om ni vill kan ni ju svänga förbi på vägen hem och säga hej bara, annars så ses vi runt jul! Vi kan ju se när det närmar sig, så gör ni vad som passar bäst då helt enkelt! :) puss på dig!

2009-10-15 @ 19:13:58
URL: http://jsomijennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0