Byx-spräckar-Bo...

...fick jag heta under denna kväll på smögen förra året:.....

...eftersom jag, efter att ha gjort ett tjusigt svanhopp från en norsk segelbåt till smögens brygga, spräckte mina byxor, och det ganska rejält...
...och nu har jag gjort det igen!
inte hoppat från en båt, men spräckt mina byxor. typiskt. men det ser ut som det ska gå att laga, hoppas på det.

annars har dagen varit relativt händelselös, har spenderat nästan hela denna söndag på mitt loft. Läst kurslitteratur, köpt ny kurslitteratur på nätet, letat parisboende, böjt franska verb och letat pronomen och dativobjekt.

Igår var det desto roligare, hemma hos Henrietta med lite folk, drack drinkar och pratade om allt från minnesluckor till politik. trevligt.

Imorgon börjar ULB's version av ett höstlov: La semaine tampon = Buffert-veckan eller...ja ni läste rätt, tampongveckan. (!) Härligt att franska språket har så många synonymer till ett ord.
Ja den här veckan innebär iallfall att lärare som tidigare under terminen behövt ställa in föreläsningar nu kan ta igen dessa under veckan, vilket kan resultera i att man får jättemånga föreläsningar eller nästan inga alls. För mig blir det 5 stycken föreläsningar istället för 9. Gôtt!!

Och på fredag åker jag hem några dagar till min karl, ska bli så härligt.
Nu önskar jag er god natt!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det finns spotify här nu! Kan vi höras ikväll? Runt nio-tiden kanske? KRAM!

2009-10-26 @ 08:28:33
URL: http://wappadou.blogspot.com/
Postat av: Tia

Heej Bosse!



Hur länge skall du vara utomlands?

Hoppas allt e bra med dig!



Kraam Theresia

2009-10-29 @ 10:40:47
URL: http://emmatheresia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0